איך יועצת שינה יכולה לעזור לי עם תינוק חדש?

תינוק חדש בבית זהו רגע מרגש ולא משנה אם מדובר בילד ראשון או יותר. יחד עם כל הרגעים המרגשים, מגיעות גם המון שאלות הקשורות באכילה, שינה, משחק והתפתחות, כאשר תחום השינה מעסיק המון הורים שמעוניינים שהתינוק שלהם ייכנס בצורה טובה לשינה ויישן טוב במהלך הלילה כדי שגם הם יוכלו לישון. במאמר הבא נסביר איך יועצת שינה יכולה לסייע לכם עם תינוק חדש.

מתי אפשר להנחיל הרגלי שינה עבור תינוקות?

לימוד הרגלי שינה עבור תינוקות קטנים מומלץ להתחיל מגיל חמישה חודשים. למה דווקא חמישה חודשים?

הורים רבים בטוחים כי הסיבה קשורה ליצירת הורמון המלטונין בגוף. חשוב לחדד בעניין זה ולהבין כי מלטונין הוא הורמון המווסת את מחזור העירות והשינה אצל בני האדם וכשהוא מופרש תחושת הנמנום מתחילה בגוף, הטמפרטורה של הגוף יורדת והאדם נכנס לשינה. בקרב תינוקות, רמות המלטונין מתייצבות כשלושה חודשים לאחר הלידה והן תלויות בכמות החושך שקיימת בסביבה. לכן, הפרשת מלטונין היא אינה הסיבה לכך שלא מתחילים ייעוץ שינה בגיל שלושה חודשים. הסיבה העיקרית טמונה במצב הפיזיולוגי של התינוק בתקופה זו.

סביב גיל ארבעה חודשים מתחילים שינויים מהותיים אצל התינוק. הוא מתחיל להיות יותר סקרן לסביבה ולפעולות שהוא עושה ובחמישה חודשים הוא כבר בשל ללמידה של הרגלים. לפני גיל חמישה חודשים פיזיולוגית התינוק אינו מוכן ללמוד הרגלים חדשים ולכן ניתן לקבל שיחת ייעוץ המכינה את ההורה להרגלים שיגיעו בהמשך בליווי שינה ויש אפילו מספר דברים שניתן להתחיל לעשות בבית.

איך בכל זאת יועצת שינה יכולה לעזור לכם לפני חמישה חודשים?

אם אי אפשר להקנות הרגלי שינה בחודשים הראשונים עד חמישה חודשים, מה בכל זאת תוכלו ללמוד מיועצת שינה?

אז נכון, פיזיולוגית וקוגניטיבית התינוק עוד לא בשל ללמידה של הרגלי שינה, אך יש מספר דברים שההורים יכולים לעשות בבית עם התינוק כהכנה לתהליך הקניית ההרגלים בגיל חמישה חודשים.

  1. טקס שינה – מגיל שלושה חודשים ניתן לתרגל טקס שינה יחד עם התינוק. אתם כהורים יכולים לפני כניסה לשינה ליצור אווירה יותר רגועה בבית ולהפריד בין זמן משחק ואוכל לזמן שינה. זה לא אומר שהתינוק שלכם ילמד מיד את ההרגל הזה, אך כשתעשו זאת בגיל חמישה חודשים זה לא יהיה חדש עבורו. בשיחת ייעוץ איתי תוכלו לקבל כלים איך לבצע טקס שינה בחודשים אלו.
  2. הפרדה בין שנת לילה לשנת יום – על אף שהגוף עדיין לא מפריש מלטונין בגילאים הסמוכים ללידה, בעידן של היום, כאשר האור שלנו לא תלוי רק בשמש הזורחת, יש לכם שליטה מלאה עליו ואתם יכולים להרדים את התינוק שלכם בשעות יום באור יותר מעומעם ובשעות לילה בחושך מלא. בדרך הזו תכינו את התינוק הקטן להפרדה בין היום והלילה.
  3. להכיר מה נוח לתינוק שלכם – כניסה לשינה נעימה מצריכה שיהיה לתינוק נעים. לפעמים תינוקות ימנעו מכניסה לשינה כשחם להם מידי או קר להם מידי או שפתקית הבגד מציקה להם. כמו כן, אם מיטת התינוק גדולה מידי עבור התינוק הקטן, יש כיום כל מיני פתרונות היוצרים הקטנה. ברגע שתדעו מה מפריע, תוכלו לשנות זאת וכך לסייע לו להיכנס לשינה.


אם יש לכם תינוק חדש בבית ואתם מעוניינים לקבל מידע חיוני שיסייע לכם בהמשך בהרדמתו, אני מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ שבה אוכל להרחיב על הנקודות שציינתי ולתת לכם עוד מספר טיפים מעולים שיכינו אתכם היטב לחודשים המתקדמים. בהמשך, כאשר התינוק יגיע לגיל חמישה חודשים אם תרצו להעשיר עוד את הידע, תוכלו לבצע תהליך ליווי שינה.

רוצה לחזור לישון בלילה
לשליחת הודעה
רוצה לחזור לישון בלילה?
שלחו הודעה וגם אתם תחזרו לישון בלילה >>
דילוג לתוכן