שעות שינה של תינוק - כמה תינוק צריך לישון?

אחת השאלות שעולות כשנולד תינוק חדש מתקשרת לשעות השינה שלו. פעמים רבות הורים מעוניינים לדעת כמה שעות שינה תינוק צריך לישון כי הם מתחילים לחוות אתגרים בשנת הלילה שלו או בשנת היום. מה שקורה פעמים רבות להורים שעדיין לא נתקלו באתגרים וזו הפעם הראשונה שלהם, שהם מנסים לענות על השאלה, מקבלים המון מידע שמבלבל אותם והם לא בטוחים מה נכון לעשות. במאמר הבא אסביר כמה זמן תינוק צריך לישון בכל גיל ומה עומד מאחורי המספרים.

לפני המספרים, הכרות עם התינוק שלכם

לפני שניגש להצגת המספרים שיגידו לכם בדיוק כמה תינוק צריך לישון בכל גיל, אתחיל ואומר שהמספרים הם מעין מצפן שיאפשר לכם לקבל מסגרת שאותה תתאימו אל המצב של התינוק שלכם במהלך היום ואל הטמפרמנט המולד שלו.

כל תינוק נולד עם אופי ייחודי לו ולכן לא כל תבנית מתאימה לכל תינוק. את תבנית שעות השינה ושעות הערות מתאימים עבור התינוק בהתאם לסדר היום שלו, היכולות שלו והאנרגיות שלו. כמו כן, התפקיד שלנו כהורים הוא לזהות את סימני העייפות הייחודיים של התינוק שלנו. אצל חלק מהתינוקות זה יהיה שפשוף בעיניים, אצל חלקם גירוד באוזניים ויש כאלו שהגבות שלהם יהיו ורודות. ומה שהכי חשוב לדעת בעניין הזה, שבכי הוא סימן מאוחר לעייפות. הוא סימן שלא הצלחנו לזהות בזמן את סימני העייפות של התינוק שלנו.

כשאתם ההורים מכירים את האופי הייחודי של התינוק שלכם וסימני העייפות שלו, יהיה לכם קל ליישם את כמות שעות השינה שהוא צריך לישון מבלי לדייק על המילימטרים, אלא בהתאם אליו ולמה שהוא באמת צריך וזקוק.

כמה מומלץ לישון בכל גיל?

בכל גיל יש כמות שעות שינה שמותאמת לתינוק על פי סדר היום המומלץ עבורו ומצבו הפיזי קוגניטיבי של גילו. כמות שעות השינה מתפרשות על יממה, כאשר נהוג לחלק זאת על פי שעות ערות ושעות שינה.

זמן הערות מתרכז בקימה משנת הלילה, קימה לאחר שנת בוקר, זמן ערות לאחר שנת הצהריים ועד שנת הלילה. בין שעות הערות יש שעות שינה שהזמן שלהן משתנה לפי גיל התינוק.

בטבלה הבאה תוכלו לראות כמה שעות שינה תינוק צריך לישון בכל גיל:

גיל התינוק בחודשים

מספר שעות השינה

3-5 חודשים

15-18 שעות

5-8 חודשים

15 שעות

8-14 חודשים

14.5 שעות

14-18 חודשים

12-13 שעות

18-36 חודשים

12 שעות

את כמות השעות מחלקים במהלך היום והלילה לפי שעות הערות. כך לדוגמא, תינוק בן שלושה עד חמישה חודשים זקוק לשעה עד שעה וחצי של ערות לאחר קימה משנת הלילה ומיד לאחריהן אתם תצטרכו לעקוב אחר סימני העייפות שלו ולהשכיב אותו לישון.

אם אתם חווים אתגרים בשינה של התינוק שלכם או מעוניינים לקבל יותר מידע על שעות ערות ושעות שינה לפי אופי התינוק שלכם וסדר היום שלו, אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר. יחד אתאים עבורכם שיחת ייעוץ או תהליך ליווי מדויק עבורכם ועבורו.

רוצה לחזור לישון בלילה
לשליחת הודעה
רוצה לחזור לישון בלילה?
שלחו הודעה וגם אתם תחזרו לישון בלילה >>
דילוג לתוכן