התינוק לא רוצה לישון? מה הסיבות לכך?

תינוקות קטנים הם אושר ושמחה בבית ואנו מעוניינים להעניק להם את הטוב ביותר, אך כשהם שלא מצליחים להירדם או מתעוררים בלילה מספר פעמים וקשה להם לחזור לישון, נוצר מעגל של עייפות בלתי נגמרת והמון מקומות של אי שקט אצל ההורים ולפעמים נדמה כי מדובר בסוג של מלחמת התשה שבה ההורה לא מצליח למצוא את הדרך להרדים את התינוק הקטן ולקבל כמה רגעים של שקט ומנוחה. אלו מצבים שמעלים המון תהיות ושאלה עיקרית אחת: למה התינוק לא רוצה לישון? במאמר הבא אציג מספר סיבות אפשריות שהבנה שלהן היא כבר חלק מהפתרון ואיך ניתן להיכנס לשינה רגועה כאשר התינוק והצרכים שלו נמצאים לנגד עיננו וגם הידיעה כי השינה חשובה מאוד עבור ההתפתחות שלו.

למקד היכן נמצא האתגר של התינוק שלנו

אחד הדברים הכי חשובים בהבנת השאלה: למה התינוק שלנו לא מצליח לישון? מתחילה במיקוד והבנה היכן נמצא האתגר. יש לשאול את עצמנו, האם לתינוק יש קושי בכניסה לשנת לילה? האם התינוק מתעורר מספר פעמים בלילה? האם בכלל מדובר על שינה ביום ולא בלילה? כל אלו שאלות מנחות שעוזרות לנו ההורים להבין את האתגר שאותו אנו רוצים לצלוח.

יש תינוקות שהאתגר שלהם הוא נקודתי לאחת מהשאלות שהצגתי ויש תינוקות שהאתגר שלהם מתבטא בכל השאלות הללו. אין זה אומר שאתגר אחד גדול מהשני, זה רק אומר שהבנה של מה שעומד מאחורי ההתמודדות ופתרונות יעילים וישימים בתהליך ייעוץ שינה, יאפשרו לצלוח את האתגרים ולהחזיר את השקט הביתה.

סיבות אפשרויות לאתגרי שינה אצל תינוקות

  • סדר יום ושעות שינה

אחד הגורמים הכי משמעותיים בכניסה של תינוק לשנת לילה הוא סדר היום ושינה במהלך היום. כאנשים בוגרים אנו נוטים לחשוב שככל שנישן פחות במהלך היום, נהיה עייפים יותר בלילה ולכן יש הורים שלא ישימו דגש על שנת היום של תינוקות. בליווי שינה תוכלו ללמוד איך ליצור לתינוק שלכם סדר יום נכון וכניסה לשנת לילה רגועה, תוך הקשבה מלאה לצרכים שלו ולכמות השינה שהוא זקוק לה לפי גילו.

  • כניסה רגועה לשינה רגועה

היום יום בבתים הוא מהיר מאוד, במיוחד אם יש עוד ילדים בבית. בערב, הציפיה שלנו כהורים היא לסיים את שלב ההרדמות כמה שיותר מהר. לפעמים הציפיה לעבור במהירות משלב שבו כל הבית נמצא בפעילות ואנרגיות לשלב רגוע של שינה, זו ציפייה גדולה מידי עבור ילדים ובטח עבור תינוקות שעושים את צעדיהם הראשונים בתהליכי שינה. יצירת טקסי שינה שבהם מורידים הילוך בתוך הבית כחצי שעה לפני ההירדמות, יכולים מאוד לסייע בכניסה רגועה לשינה.

  • קפיצות גדילה ושלבי התפתחות

לפעמים תינוקות בשלושת החודשים הראשונים לחייהם ישנים טוב מאוד ופתאום, בלי הודעה מוקדמת, משהו משתנה בגיל ארבעה חודשים והורים רבים לא מבינים מה קרה?

חשוב לדעת שמדובר בתהליך התפתחות טבעי ותקין של התינוק שלכם שחווה שינויים קוגניטיביים, גופניים הגורמים להפרעות אלו. בתהליך נכון עם הקניית הרגלים נכונים ניתן להתמודד עם כל קפיצות הגדילה ושלבי ההתפתחות.

  • הרגלי שינה והירדמות עם גורמי תלות

מגיל חמישה חודשים ניתן להתחיל לבצע עם התינוק תהליך שבו הוא לומד איך להירדם באופן עצמאי. אם לא התחלתם בגיל הזה, חשוב שתדעו שניתן ללמד אותו גם לאחר מכן. מה שחשוב לדעת שהרגלי שינה לא מסודרים ולא נכונים עשויים לגרום להפרעות בכניסה לשינה וחזרה לשינה כאשר מתעוררים במהלך הלילה. בליווי שינה תלמדו מהם הרגלי שינה נכונים, מהם גורמי תלות ואיך התינוק יוכל להיכנס לשינה בלעדיהם.

  • תנאי סביבה וכאבים

לפעמים לתינוק קשה להירדם או לחזור לישון כי תנאי הסביבה מקשים עליו. לפעמים חם או קר לו, לפעמים יש אור קטן שמפריע ולא שמנו לב אליו או רעש מסוים בבית שלא מאפשר כניסה לשינה. זיהוי תנאי הסביבה האופטימליים עבור התינוק שלכם יסייעו לו להיכנס לשינה טוב יותר ולהמשיך לישון. בליווי שינה תוכלו ללמוד איך מזהים מתי משהו מפריע לתינוק בכניסה לשינה.

אז אם אתם הורים והתינוק שלכם מתקשה להירדם ביום, בלילה או במהלך הלילה ואתם מזדהים עם סיבה אחת או מספר סיבות שהזכרתי, דעו שיש מה לעשות. יחד איתי בתהליך ליווי שינה המתמקד בתינוק שלכם, נוכל למקד את האתגרים, להתאים פתרונות ולסייע לו ללמוד להירדם.

רוצה לחזור לישון בלילה
לשליחת הודעה
רוצה לחזור לישון בלילה?
שלחו הודעה וגם אתם תחזרו לישון בלילה >>
דילוג לתוכן